Snabbmatskedjan Pizza Hut har rekryterat Annie Sahlén Jansson som ny marknadschef (bilden, foto: Pizza Hut). Anledningen till förstärkningen är enligt uppgift planer på en kraftig expansion i Sverige de närmaste åren.
”Vi är på stark frammarsch och öppnade precis vår tolfte restaurang”, säger Björn Källström, vd på Pizza Hut.
”Vi planerar ett flertal nyöppningar runt om i Sverige under de närmaste åren och behöver stärka vår marknadsavdelning. Jag är övertygad om att Annies kombination av erfarenhet och engagemang kan bidra till att ytterligare förstärka vår kommunikation.”
Annie Sahlén Jansson kommer närmast från Nextport där hon var marknadschef. Men hon har även arbetat som reklamchef på Casino Cosmopol, och varit pressansvarig på Kolmårdens Djurpark. En av hennes utmaningar blir att öka medvetenheten hos Svenskarna om varumärket Pizza Hut och var restaurangerna ligger.
”Jag ser det som en stor utmaning att driva marknadsföringen vidare för ett så välkänt varumärke som Pizza Hut, säger hon.
"En av de största utmaningarna är att de flesta känner till Pizza Hut, men få faktiskt vet var restaurangerna ligger. Vi ska också visa att det finns annan god mat att välja bland förutom den välkända pizzan samt att Pizza Hut är en restaurang för hela familjen."