På två år har Systembolagets försäljning av alkoholfria drycker ökat med drygt 55 procent. För att möta den ökande efterfrågan på alkholfria alternativ för vuxna lanserar Carlsberg Sverige nu Beo – en maltbaserad alkoholfri dryck bryggd på naturliga fruktjuicer.
Namnet är latin och betyder glädje eller njutning. Smaken är subtil och uppfriskande och Beo passar som aperitif såväl som till mat eller att njuta av bara som den är, enligt Carlsberg.
– Vi känner av en fortsatt ökad efterfrågan för fler alkoholfria alternativ. Med våra drycker vill vi erbjuda gemenskap och njutning och det är roligt att vi kan använda vår bryggartradition till att ta fram en helt ny typ av alkoholfri produkt, säger Henric Byström, PR-Chef Carlsberg Sverige.
Flaskans design är modern och tidlös och är tänkt att förstärka ett fint dukat middagsbord. Först ut att få möjlighet att köpa Beo är konsumenter i Sverige och Danmark, som är premiärmarknader för den nya drycken.
I Sverige finns Beo till försäljning på Systembolaget från den 16 maj.