Semper lanserade varumärket Småfolk 2010. Produkterna är ekologiska och bär produktlöftet ”No Junk”, vilket betyder att de varken innehåller tillsatt socker, aromer eller konserveringsmedel. Konceptet har visat sig mycket lyckat.
I höstas ställde 1000 barnfamiljer upp som testpiloter av Småfolks produkter via Smartson.se och resultatet var mycket positivt, meddelar bolaget. 96 % av testpersonerna tyckte att No Junk-löftet var viktigt.
– Vi är väldigt nöjda med responsen och inte minst för alla tips och idéer vi fått från våra konsumenter. Vi är övertygade om att svenska föräldrar vill ha fler bra alternativ när det är dags för fredagsmys, picknick, kalaspåsar och mellanmål, och att barnen tycker det är kul med Småfolks härliga design och roliga förpackningar, säger Anna Hellström, produktgruppchef på Semper.
Nu lanserar Semper fruktbars, havrestänger och smaksatt vatten för barn. Alla med Småfolks produktlöfte No Junk. Finns i butikens barnmatshylla från och med maj.