mIMG_2740
McVitie’s nu to-go
Varumärket McVitie’s, som ägs av snacksjätten pladis global, meddelar att man möter den växande snackingtrenden med nya förpackningar till sina klassiker. Det handlar även om att hålla produkterna fräscha längre.
– Vi har sett ett ökat intresse kring praktiska förpackningar som gör det enkelt att ta med sig sina favoritkex på språng. De nya produkterna är lätta att ta med sig, packa ner i en träningsväska eller ta med i picknick-korgen. En av fördelarna är att de smular mindre och håller sig färska längre, säger Anja Schmeling, Marketing Manager på pladis, enligt ett pressmeddelande.
De nya förpackningarna är ett återförslutningsbart rör samt portionsförpackningar med två kex vardera.
”Dessa lanseras i McVitie’s mest populära smaker och förenklar vardagen genom att nu också bli ett smidigt snacks eller mellanmål att ta med vart man än befinner sig. Förpackningarna gör så att kexen håller sig fräscha längre samt minskar risk för smul i väskan”, skriver bolaget i pressmeddelandet.
/FoodMonitor
Foto: FoodMonitor.