Sajten mat.se håller inte vad den lovar när det gäller rabatterbjudanden. Det påstår en konsument i dagarna i en anmälan till Konsumentverket.
"Upptäckte att de rabatterbjudanden de erbjöd inte följde med till orderbekräftelsen och fick sålunda betala mer för en hel del varor som de hade erbjudande på (upptäckte detta först efter order var lagd och betald). När vi tog kontakt med kundservice på mat.se så säger de att de känt till problemet en längre tid men att deras IT avdelning inte lyckats lösa det. Vi blev helt chockade över att de inte tagit kontakt med de kunder som köpt dessa varor och återbetalt felaktiga belopp samt att de fortsatt säljer varor på detta felaktiga sätt utan att på något sätt informera deras kunder om det”, skriver konsumenten i anmälan.
Konsumenten ger dessa exempel på hur fel det blivit när denne beställt och betalat på mat.se: ”Banan 5 procent rabatt. Ej avdraget på kvitto. Tomat Babyplommon i hink 500 gram (Marocko) erbjudande 35 kronor betalt 46.5 kronor. Garant Nötfärs 12 procent Sverige cirka 1 kilo erbjudande 71.4 kronor per kilo betalt 132 kronor per kilo. Garant ägg frigående inomhus M 15 stycken erbjudande 29.56 kronor betalt 36.95 kronor. God Morgon EKO 850 milliliter erbjudande 27.95 kronor betalt 29.95 kronor. Mutti Finkrossade tomater 3 x 400 gram erbjudande 19 kronor betalt 33.95 kronor. Scan bacon 3-pack x 140 gram. Erbjudande 39 kronor betalt 46.50 kronor. Zeta Mezze Maniche 400 gram erbjudande 15 kronor betalt 21.5 kronor."
Så här kommenterar mat.se det inträffade i ett mejl till FoodMonitor: ”Självklart är det alltid tråkigt om vi har missnöjda kunder, vårt mål alltid är att erbjuda en så bra tjänst som möjligt. I det här specifika fallet behöver vi titta på exakt vad det är som har hänt, och därefter reda ut problemet direkt med kunden.”