Enligt ett pressmeddelande tecknar Carlsberg Sverige idag avtal med Sibylla och blir därmed exklusiv dryckesleverantör till över 300 Sibylla och Grillkök. Avtalet på 4 miljoner liter per år innebär att Sibylla blir Carlsbergs största restaurangkund och ett viktigt steg i bolagets satsning inom fast food-segmentet.
Avtalet innefattar framförallt Pepsi, men även populära varumärken som 7Up, Festis och Ramlösa. Affären gör Sibylla till Pepsis största enskilda restaurangkund i Norden, och Pepsi tar därmed viktiga marknadsandelar, enligt pressmeddelandet.
– Förtroendet vi nu får att tillsammans med Sibylla erbjuda nya dryckesupplevelser för alla deras gäster är ett riktigt styrkebesked. Och ett fint kvitto på att vi har varumärken och en organisation i världsklass, säger Mark Jensen vd Carlsberg Sverige.
– Sibylla har en lång och stolt historia som den klassiska snabbmatskedjan. Vi har under året haft den starkaste utvecklingen bland snabbmatsaktörerna. Och tillsammans med Carlsberg och Pepsi fortsätter vi vår spännande tillväxtresa, säger Joakim Carlsson, vd Nordic Fast Food.