nIMG_7922
Nespresso och Fusalp lanserar en gemensam julkollektion
PRODUKTNYTT Kaffebolaget Nespresso meddelar att man tillsammans med skidklädesmärket Fusalp lanserar bland annat tre kaffeprodukter – och en mössa. Designen är enligt Nespresso inspirerad av Fusalps ikoniska diamantmönster.
– Fusalp är en självklarhet i de alpina backarna och var därför ett givet samarbete för årets julsläpp. När första snön faller är det många av oss som drömmer sig bort till ett soligt vinterland där skidåkande varvas med varm dryck. Årets julkaffe ger oss drömmare en liten bit av alperna i varje kaffekapsel, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager Nespresso, enligt ett pressmeddelande.
Det här är de nya kaffeprodukterna (källa: Nespresso):
Festive Black Espresso & Festive Black Double Espresso – ”en enkel espresso och en dubbel espresso gjord på en blandning av Arabicas från Honduras och Uganda. … rostade träiga dofter, ihop med varma söta och kryddiga toner som gifter sig med en syltig fruktton”.
Seasonal Delight Spices Flavoured – ”ett kaffe där smakinspirationen kommer från den klassiska glöggen. Denna Arabicablandning har en … kryddig och vinliknande smak av kanel, nejlikor och mjuk pepparkaka … ”.
Frosted Caramel Nuts Flavoured – ”en ljus karamell- och mandelsmak omfamnar denna lena blandning av Arabicas. När kaffets maltiga spannmålstoner blir ett med den varma karamellsmaken framträder toner av mandelvaniljkex …”.
/FoodMonitor