Starbucks avskedade i går 25-årige Christopher Cristwell som arbetade på en av bolagets fik i Kalifornien. Anledningen var att han spelade in och la ut låten ”Starbucks Rant Song” på YouTube.
Iförd underkläder och ett förkläde från Starbucks sjunger Christopher Cristwell om frusterande kunder och hur det är att arbeta för bolaget och bara tjäna minimumlön.
”Jag gjorde inte videon för kunderna som jag älskar djupt. Och inte för mina chefer som jag respekterar och uppskattar. Jag gjorde den för min baristakollegor”, skriver Christopher Cristwell i en kommentar.
Men den förklaringen räcker inte för Starbucks.
”Även om Christopher uttryckte sina egna åsikter i videon, så är hans nedsättande kommentarer om våra kunder och företaget oacceptabla, och inte i linje med våra åtagande mot våra kunder och partners”, skriver Alan Hilowitz, talesman för Starbucks, i en kommentar till tidningen Merced Sun-Star.
/FoodMonitor
PRODUKTNYTT (portfolio)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.