Carsten2024-06-10
Nylanserad Whopper ska hjälpa King Food till lönsamhet
Hamburgerkedjan Burger Kings franchisetagare King Food AB siktar på att nå lönsamhet i Sverige under nästa år och ta en större marknadsandel – bland annat genom en satsning på nytt recept till storsäljaren Whopper, högre kvalitet och utökad marknadsföring – snarare än ett stålbad.
– Det var läge att förbättra den starkaste hamburgaren på marknaden och göra den ännu bättre, säger Carsten Lambrecht som är Managing Director i King Food AB som enligt uppgift är huvudfranchisetagaren för Burger Kings verksamhet i Sverige och driver 33 restauranger. Det finns ytterligare 87 restauranger i Sverige som drivs av andra franchisetagare.
– Vi förbättrar nu vår kärnverksamhet.
burgare2024-06-10
För att lyfta Whoppern har bolaget anammat ny ...
Läs vidare på FoodMonitor Plus
HÅKAN FRISELL
Bilden överst: Carsten Lambrecht som är Managing Director i King Food AB. Bilden Underst: den nylanserade Whoppern. Foto: Burger King/King Food.