215 anmälningar mot Termination Experts och sajten TerminationExperts.com
Från och med juli tills nu har det kommit in hela 215 anmälningar till Konsumentverket som gäller ”verksamheten” Termination Experts och sajten TerminationExperts.com.
”Jag skulle säga upp Hellofresh men jag kom inte in på deras sida då det var problem med inloggning. Såg detta företag och trodde de samarbetade med Hellofresh och att det var gratis. Anmälde mig tyvärr hos dem. Kom till slut in på Hellofresh och kunde avsluta abonnemanget där. Men nu har termination börjat skicka ut att jag ska betala dem 400. Har inte betalat. Nu skickar de ut påminnelser. Jag kan inte heller nå dem på nåt nummer de svarar heller inte på mail. Tycker detta är jobbigt vad kan jag göra? Jag vägrar betala 400 för en tjänst de inte utfört”, skriver en konsument i en anmälan i dagarna till Konsumentverket
”Skulle avsluta prenumeration på Readly (hemsida se.readly.com) Vilket är kostnadsfritt via mail. Kostnad 145 kronor per månad. Samtidigt dök texten upp från Terminationexperts som skrev avsluta prenumeration. Vilket jag naturligtvis trodde tillhörde Readly. Sedan fick jag krav på 400 kronor från TerminationExperts som skall betalas till ett konto i Nederländerna. Gick till Handelsbanken i Sollentuna som sa detta betalar vi ej (bluff) och rådde att jag skulle polisanmäla. Polisen rådde oss att inte betala och blockera mailadress.(bedrägeri). Jag har nu fått ett antal krav på högre summa (inkassokostnader). Jag är 79 år och har inte stor datavana”, skriver en annan konsument i sin anmälan.
Så här skriver några fler konsumenter i sina anmälningar:
”Det började med att jag fick en faktura från Fitness24seven jag försökte bli medlem men det gick inte igenom och nu får jag faktura från TerminationExperts. Att jag ska betala 575 kronor för uppsägning, börjar bli tråkigt.”
”Ett företag som heter termination experts mailar och skickar fysiska brev där de påstår att jag inte betalt för min Amazon Prime Video tjänst. Jag har inga utestående fakturor hos Amazon Prime då prenumerationen är uppsagd. De hotar nu med inkasso.”
”Detta företag har skickat en påminnelse om att jag har använt deras tjänster för att säga upp prime videos amazon vilket inte stämmer då jag har sagt upp det själv i september 2024.”
”Jag har fått sex påminnelser från detta företag som jag inte känner till Jag sa upp mitt abonnemang i höstas hos Discovery plus och en tid därefter fick jag en faktura på 400 kronor som jag försökte bestrida men jag har fått flera påminnelser”
”Ett brev kom med en räkning att jag skulle betala 750 kronor till ett holländskt företag. De skriver att jag använde dem för att avsluta en bilförsäkring. När jag avslutade bilförsäkringen ringde jag till If och det var inget konstigt. Det hänvisar att jag använt deras web-sida och att de hjälpt mig mede denna tjänst, som alltså inte alls stämmer. Jag har bestridit detta med ett mejl, men de svarar att de har hjälpt mig, så mejlar jag igen ett det inte stämmer, men då går det inte att skicka de mejlen. Detta är även polisanmält.”
”Jag googlade på säga upp gymkort och hamnade på terminationexperts hemsida. Upptäckte sen att det kändes fel. Jag får påminnelser om att betala en faktura. Den går inte att öppna via länk. Jag har mejlat dem att jag bestrider fakturan.”
FoodMonitor har inte lyckats nå Termination Experts.
HÅKAN FRISELL
Har du drabbats av Termination Experts?
Då kan det vara bra att kontakta Konsumentverkets tjänst Hallå konsument för att få konkreta råd om vad du nu kan göra.
Telefonnumret till Hallå konsument är 0771-525 525.
LÄS MER: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/3030405/maste-jag-betala-fakturan-fran-termination-experts/
Drabbade kan också vända sig till konsumentvägledningen i sin hemkommun.