aIMG_2634
Prenumerera inte på Dagens Industri
KOMMENTAREN Konsumenter fortsätter att anmäla tidningen Dagens Industri och deras webbtidning di.se. I dagarna var det dags igen. Det verkar som att tidningen åter använt en abonnemangsfälla.
”Jag upplever att jag blivit lurad till att teckna ett avtal jag inte vill. Jag hittade ett erbjudande via SvD om innebar att jag skulle få DI:s e-tidning i 3 månader till ett rabatterat pris. Det visar sig att om man glömmer att säga upp avtalet inom de 3 månaderna så blir man bunden till 12-månader med ordinarie pris utan möjlighet att avbryta. I bekräftelsemejlet framgår det längst ner att så är fallet. Jag är inte den första personen som blivit lurad till långa avtalsperioder av DI”, skriver en konsument i en anmälan i dagarna till Konsumentverket.
Hittills i år har det kommit in 19 anmälning mot Dagens Industri till Konsumentverket. Det handlar om olämplig säljmetod, oskäliga avtalsvillkor, fakturering utan avtal, och vilseledande marknadsföring.
Rådet till konsumenter blir därför: prenumerera inte på Dagens Industri tills dess att de ändrat sin prenumerationsmodell och marknadsföring.
HÅKAN FRISELL
Foto: FoodMonitor.
LÄS OCKSÅ: Konsument: Dagens Industri alltför angelägna om att sälja prenumeration
LÄS OCKSÅ: Anmälan: DI frågade var konsument arbetade – denne fastnade sedan i ett företagsabonnemang som inte gick att ångra
LÄS OCKSÅ: Bonnier beter sig fortfarande illa mot konsumenter