Konsumenter anmäler Drinko och drinko.se
De senaste månaderna har det kommit in ett antal anmälningar mot verksamheten Drinko och webbsajten drinko.se till Konsumentverket. Konsumenter berättar för myndigheten att de beställt och betalat för alkohol men inte fått några leveranser.
”Har beställt varor för 716 kronor och betalat. Har ej fått det jag beställt. Har skickat mejl flera gånger men de svarar ej”, skriver en konsument i en anmälan.
”Vi har gjort en beställning på deras hemsida. Det fanns bara kortalternativ så jag betalade direkt i samband med att ordern lades. Betalade även fraktbolaget i samband med beställningen. På hemsidan står det att det tar 6-12 vardagar att få leveransen så när vi inte hört något mer från de bortsett från orderbekräftelsen så började vi försöka kontakta de i hopp om att få svar varför leveransen dröjer. Vi har inte fått något svar och både mailadressen och telefonnumret som hittades efter mycket sökande har upphört. Det står att man har ångerrätt i 10 dagar från att varan lämnat drinko. Eftersom de fortfarande inte skickat varorna har vi med andra ord rätt att ångra köpet och få pengarna tillbaka. Om vi bara hade kunnat få kontakt med dem vilket vi inte kan. Vi känner en stor oro att vi varken kommer få våra varor levererade eller pengarna tillbaka. Hoppas att ni kan hjälpa oss och även se till att sidan stängs (eller att företaget skärper till sig) så inte fler drabbas”, skriver en annan konsument i en anmälan.
Läs vidare på FoodMonitor Plus
/FoodMonitor

t20