Sajten hotels.com meddelar att man rekryterar sin första Chief Buffet Officer, CBO, någonsin. Tanken är att en person som vinner en tävling, som öppnar imorgon, får recensera hotellfrukostbufféer runtom i Sverige.
– När man drömmer om hotell och semester tänker tre fjärdedelar (75 procent) av svenskarna på hotellets frukostbuffé… och vem kan klandra dem. Krispiga croissanter, färsk frukt och ägg i alla dess former, vad mer kan man önska sig på semestern?! Med vetenskapen om att svenska matfantaster är redo att återgå till hotellivet när restriktioner lättar, är vi glada över att rekrytera vår första Chief Buffet Officer som kommer vinna 10 hotellnätter och uppgraderas till guldstatus på Hotels.com Rewards-program. Så ta fram besticken och ansök nu!, säger Emma Tagg, chef för Global och EMEA Brand Communications på Hotels.com Brand, enligt ett pressmeddelande.
Hotels.com säger sig ha identifierat hotellfrukostbuffén som en viktig faktor för konsumenter.
”Hotellfrukosten är det främsta kriteriet för 71 procent av svenskarna när de vill göra en hotellbokning”, skriver bolaget i pressmeddelandet.