Klarna ska granska Ormani
Som FoodMonitor berättat om tidigare så har många konsumenter känt sig lurade när de köpt en vedklyv av varumärket Ormani som vid leverans visat sig vara i det närmaste en leksak. Många konsumenter har använt betaltjänsten Klarna för att köpa produkten. Nu meddelar Klarna att man ska inleda en utredning.
”Vi ska titta närmare på butiken du nämner, men kan börja med att lugna eventuella kunder med att Klarnas Köparskydd säkerställer att man som kund aldrig behöver betala för en felaktig vara eller en som inte håller måttet. Just därför är Klarna det säkraste sättet att handla och betala på nätet. Alla kunder som upplever problem är välkomna att höra av sig till vår kundtjänst så kommer de få hjälp”, skriver Filippa Bolz som är Global Corporate Communications Lead på Klarna UK Ltd, i ett mejl till FoodMoitor efter det att vi ställt frågor om Ormani.
Det har sedan november förra året kommit in inte mindre än 107 anmälningar mot Ormani till Konsumentverket.
/FoodMonitor
LÄS MER: Våg med anmälningar mot Ormani för vedklyv som inte håller måttet