Ny anmälan mot skandalverksamheten Arbetsrättsexperten
Som FoodMonitor berättat om tidigare så har många konsumenter gjort anmälningar till Konsumentverket om skandalvarumärket Arbetsrättsexperten som ägs av skandalbolaget D.B.M & Partner AB i Stockholm. Det handlar enligt konsumenterna om att skandalbolaget saltat räkningar, inte hållit vad de lovat och visat på allvarlig inkompetens. FoodMonitor har tagit del av ytterligare en anmälan som i dagarna kom in till myndigheten.
”Har aldrig varit med om liknande, efter ett inledande möte den 24e november på 45 minuter, frågar jag om de kan hjälpa mig (tvist med arbetsgivare). En gruppchef, som säger sig heta … och en kvinna vid namn … (som enligt linked in inte ens jobbar på Arbetsrättsexperten). … är enligt Google servitris och studerar juridik. … hävdar att jag har rätt till minst 16 månaders ersättning då jag haft en anställning i 4 år och man börjar med att förhandla runt 20 månader. Jag tyckte de var seriösa och bestämde mig för att gå vidare och gav dem mina uppgifter. De bokar ett möte med min arbetsgivare den 1e december, på cirka 30 minuter. Dagen innan, den 30 november, skickar de en faktura på 52 312 SEK. Jag ber … om ett möte att gå igenom fakturan, men hon hänvisar till sin chef. Detta tycker jag är konstigt, det enda jag ber om är en genomgång via Teams eller skype. De vägrar och ringer mig från ett oregistrerat nummer … . Jag försöker resonera med … om en skälig ersättning, men han svarar då bara att det får vi ta med ekonomiavdelningen. Mötet med min arbetsgivare blev en extra månadslön och inte något av vad de lovat rent juridiskt. … ”, skriver konsumenten i anmälan.
Även Kronofogden har tidigare riktat stark kritik mot skandalbolaget D.B.M & Partner AB.