Konsument: Uber Eats ändrade sig om återbetalning för avbokad leverans
Förra månaden beviljade först budbolaget Uber Eats återbetalning för en avbokad leverans men ändrade sig sedan. Det påstår en konsument i en anmälan till Konsumentverket.
”Jag beställde mat från uber eats från KFC i Göteborg 2021-02-18. Leveransen blev avbokad och chauffören kontaktade mig och garanterade pengarna tillbaka då jag inte ska behöva betala för något jag inte fått. Jag kontaktar uber eats och först säger de att jag får en återbetalning inom 3-10 arbetsdagar. Efter att det har gått 9 dagar kontaktar jag deras kundtjänst angående att jag inte fått återbetalning. De svarar med att ordern är äldre än 10 dagar och att de inte kan göra något. Jag svarar att ordern gjordes för 9 dagar sedan och att jag inte vill betala för något jag inte har fått, och att de står att jag ska få pengar tillbaka. Uber eats ändrardå sitt svar och skriver att ordern är äldre än 48 timmar och att de inte har möjlighet att göra en återbetalning och att jag nästa gång ska kontakta dem direkt. Jag gjorde även detta. Så fort min order blev avbokad pratade jag med uber”, skriver konsumenten i anmälan.
FoodMonitor har inte lyckats nå Uber Eats.
/FoodMonitor
LÄS OCKSÅ: Budbolaget Uber Eats fortsätter att neka vissa konsumenter ersättning
LÄS OCKSÅ: Fler anmälningar mot Uber Eats
LÄS OCKSÅ: Konsumenter: Uber Eats kompenserar inte för felaktiga leveranser av mat – om man fått ersättning i annat ärende