Som FoodMonitor berättat om tidigare så har konsumenter anmält företaget Svensk Djurassistans AB i Segeltorp till Konsumentverket. Nu har vi tagit del av ytterligare en anmälan mot bolaget. Upplägget är detsamma som tidigare – Svensk Djurassistans AB har skickat ut ett erbjudande som ser ut som en faktura och som gäller ”Trygg Hundassistans erbjudande”. Det handlar om att bolaget på det sättet försöker få in 1 900 kronor per ”erbjudande”.
PRODUKTNYTT Livsmedelsföretaget Fazer meddelar att man lanserar produkten Skogaholm Bagarlimpa. Enligt bolaget är brödet, som säljs skivat, speciellt bra att rosta. Foto: FoodMonitor.
Tre unga män knivhotade och slog Hungry Delivery AB:s bud i Malmö
Nyligen skulle ett bud i Malmö, som har sin anställning i budbolaget Hungry Delivery AB i Stockholm, leverera mat till en kund då knivmän dök upp på gatan. Det framgår av en anmälan som nu blivit offentlig. Bilden: Budet på bilden har inget med artikeln att göra. Foto: FoodMonitor.
Livsmedelsföretaget Fazer meddelar att deras hantverksbageri Gateau i Johanneshov idag lanserar en webbshop. Webbshopen erbjuder bageriets fullständiga sortiment med hantverksbakat bröd, tårtor, bullar, och bakelser.
Konsument: ingen rabatt på Panini i Espresso House app
En konsument har upptäckt att den rabatt konsumenter får i kafékedjan Espresso House Sweden Aktiebolags app inte gäller för sallader från livsmedelsföretaget Panini, och i dagarna anmält det till Konsumentverket. Espresso House förklarar hur det ligger till.
I dagarna upptäckte en officiell veterinär, OV, på ett slakteri klämda slaktkycklingar och slaktkycklingar som hade fått sin hud uppfläkt. Uppgifter om slakteri, transportör, och leverantör, har sekretessbelagts av länsstyrelsen. Foto: FoodMonitor.
Praktiska sqeezeflaskor och vegansk dressing från Kavli Sverige
Livsmedelsföretaget Kavli Sverige meddelar att man lanserar varumärket Johnny’s Dijon i sqeezeflaska. Enligt bolaget är det smidigare än att applicera med kniv ur en glasburk. Foto: FoodMonitor.
Nästan nio av tio tvättar händerna oftare och håller avstånd till andra – fler använder munskydd
KOMMENTAREN Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, meddelar idag att svenskarna håller avstånd och tvättar händerna oftare. Det gör enligt myndigheten nästan nio av tio. FoodMonitor håller för närvarande på att undersöka hur det ser ut i och utanför matbutiker. Och ja, konsumenterna tycks i dagsläget vara hänsynsfulla och hålla avstånd.
Livsmedelsföretagen: Coronakrisen ”turbulent och extremt utmanande”
Bransch- och arbetsgivarorganisationen Livsmedelsföretagen meddelar att Coronakrisen har slagit väldigt olika inom den svenska livsmedelsindustrin. Leverantörer till hotell- och restaurangbranschen har drabbats hårt.