Campbell Soup startade vid årets början en välgörenhetskampanj i samarbete med Frälsningsarmén. För varje Blå Band-soppa som säljs under pågående kampanjperioden vecka 1-10 skänker Campbell en soppa till Frälsningsarmén för att användas i deras arbete med att hjälpa hemlösa och utsatta.
Franska jättkeedjan Carrefour´s svenske vd Lars Olofsson mister sin post och nu uppges hans ersättare vara klar. Detta enligt Wall Street Journal´s källor.
Wayne’s Coffee meddelar att man går vidare med sin expansiva strategi för Europa genom att etablera sig på Cypern. Planerna sjösätts i samarbete med välkända sanitets- och kakelföretaget Vassos Leptos.
Matjätten Nestlé har en förpackning med fruktpuré som är märkt ”Aprikos Päron”. Men enligt innehållsför-teckningen består produkten bara till 10 procent av aprikos och 6 procent päron. Därför har en konsument nu anmält bolaget till Konsumentverket.
17 åriga Stacey Irvine i Birmingham har inte ätit något annat än chicken nuggets, och ibland pommes frites, de senaste 15 åren. I veckan kollapsade hon med andningsproblem och fick föras med ilfart till sjukhus. Det rapporterar Daily Mail.
Coop fokuserar på de kommande festivalveckorna i sin marknadsföring. En festivalpatrull har skapats. Artisterna Linda Bengtzing och Nanne Grönvall kommer tillsammans med programledaren Johan Pettersson att bidra med recept och tips under festivalperioden.
Tack vare en bloggare lyckades de kinesiska myndigheterna stoppa en olaglig transport av 1 137 hundar från Chonguing-provinsen i sydvästra Kina till ett slakteri i Gauandong-provinsen. Det rapporterar China Daily.
Små morötter är en favorit hos många av McDonald´s kunder. Under 2011 sålde man nästan 5.2 miljoner portioner minimorötter i Sverige. Nu vill bolaget ha ett ännu större samarbete med svenska bönder.
Hamburgerjätten McDonald´s har upptäckt att det kan vara en bra idé att spraya rånare med DNA. Ett system har tidigare testats med framgång i Holland. Nu överväger McDonald´s att införa sprayen i bolagets samtliga 780 restauranger i Australien. I Sverige ser man emellertid inte något behov av tekniken (VIDEO)
Arla meddelar att man nu tar ett nytt steg inom det syrade segmentet av mejeriprodukter genom att lansera Smetana, en tjock syrad grädde med rötter i Ryssland.